tiistai 7. lokakuuta 2014

RIVIERA MAYA

Oltiin siis kunnon rantaparatiisissa Tulumissa kaikkien piirin 1495 vaihtareiden ja rotareiden kanssa. Meitä oli siellä 70 vaihto-oppilasta eri puolilta maailmaa ja oli kyllä ihan huikeet 3 päivää! Oon niin onnellinen että oon saanut mahdollisuuden tavata niin paljon ihmisiä erilaisista kulttuureista. Ja vaikka ollaan niin erilaisista maista kotoisin, tullaan silti kaikki niin hyvin toimeen. 
Tää postaus tulee oleen hyvin kuvapainotteinen, sillä kuvia tuli ihan kivasti otettua. Lähdettiin siis mun perheen ja isovanhempien kanssa Tulumiin jo 2 päivää ennen muita vaihtareita, sillä yövyttiin mun host äidin kaverin hostellissa. Ihan kiva kokemus sekin, mutta en mä montaa yötä haluaisi viettää ilman lämmintä vettä ja lukollista ovea.. En ihan hirveen hyvin tuu toimeen mun host isoisän kanssa, mutta oli ihan mahtavat pari päivää silti. Käytiin mm. Meksikon rajojen ulkopuolella Belizessä, uimassa sellaisessa maanalaisessa "luolassa" jota kutsutaan nimellä cenote, rannalla sekä Mayojen rauniokaupungissa Cobassa. 
 Tästä ekasta kuvasta näkee millanen ton cenoten sisäänkäynti on;

IMG_9521 IMG_9518 IMG_9486 IMG_9492 
Tuolla Cobassa sitten vuokrattiin host isän ja isoisän kanssa pyörät ja oi että oli kiva pyöräillä pitkästä aikaa, vaikka se pyörä ei mitenkään hirveen hyvässä kunnossa ollutkaan.. Eikä ihan Mexico Cityn pyramideille vedä vertoja nää Cobassa olevat pyramidit, mutta tykkäsin kyllä! Lisäksi käytiin vierailemassa parilla erilaisella rannalla, enkä oo ikinä nähnyt mitään niin kaunista. Mä jäin vaan tuijottaan suu auki ja totesin, että en oo ikinä ennen nähnyt mitään tällästä. Korkeita palmuja joka puolella, valkoista hiekkaa ja ihan sininen meri. Voitte vaan kuvitella millainen tunnelma siellä oli kun tuli ilta ja alkoi jo hämärtää.. oi että. 

IMG_9541 IMG_9542 IMG_9545 IMG_9532 IMG_9563 IMG_9564 IMG_9555 IMG_9598 IMG_9603 IMG_9605 IMG_9611 IMG_9617 IMG_9630 IMG_9635 IMG_9631 IMG_9650 IMG_9659 IMG_9661 IMG_9679 IMG_9678 IMG_9671 IMG_9695 
Parin hostelliyön jälkeen oli aika siirtyä kunnon luksushotelliin muiden vaihtareiden kanssa! Ensimmäinen yö vietettiin hotellissa nimeltä Grand Bahía Príncipe ja seuraavat kaksi yötä hotellissa Barceló. Tykkäsin kovasti molemmista hotelleista, ja oli ihana päästä viettämään aikaa muiden nuorten kanssa kun oli ensin viettänyt muutaman päivän vaan vanhempien seurassa. Huonekaverina mulla oli brasilialainen tyttö, mutta en mä hänen kanssaan nukkunut ensimmäisen yön jälkeen kun jotenkin aina päädyin muualle :-D Ihan hirveesti meillä ei vapaa-aikaa tuolla ollut eikä hotellialueelta poistuttu (paitsi minä, mun perhe, ihana suomalainen vaihtari Emmi ja amerikkalainen Ally). Lähdettiin siis Playa del Carmeniin shoppailemaan, sillä muutaman tunnin päästä oli alkamassa Meksikolainen itsenäisyysjuhla, eikä mulla ollut mekkoa.. Aikaa meille ei jäänyt kuin tunti, joten nopeasti juostiin Forever21 läpi ja onneksi mekko löytyi. Muuten hotellilla meidän aika kului sääntöjä kertaillen ja muun rotarytoiminnan parissa, iltaisin muiden vaihtareiden kanssa jutellen ja ehdittiinhän me rannallekin. 

IMG_9705 IMG_9718 IMG_9707 IMG_9711 IMG_9746 IMG_9726 IMG_9747 IMG_9749 IMG_9752 IMG_9835 IMG_9956 IMG_9978

Sitten oli taas edessä n. 10 tunnin automatka kotiin. Oli kuitenkin ton viikonlopun aikana jäänyt unet niin vähiin, että koko matka meni nukkuessa ja yhtäkkiä huomasin että kotona ollaan :-) Ihan mahtavaa, että rotarit järjestää meille näin siistejä juttuja, kiitos! Nyt vaan toivon, että saan jostain rahat siihen alkuvuodesta järjestettävään n. kuukauden mittaiseen retkeen, jotta nään taas kaikki ihanat vaihtarit..

IMG_9734

Huhhuh, pian tulee jo kolmas kuukausi täyteen Meksikossa! Aika menee ihan liian nopeesti, pian on jo joulu ja pitäis muka osata hyvää espanjaa.. Saas nyt nähdä miten käy :-D Nyt painun kuitenkin nukkumaan, koska aamulla taas kouluun (jossa luultavasti jatkan nukkumista..) Adiós!

2 kommenttia:

  1. Oi näyttääpä ihanalta! Ja kyllä sä ne rahat saat kerättyä, kerran nii hieno retki/matka edessä:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä todellakin toivon että pääsen sille retkelle! :D

      Poista