sunnuntai 28. syyskuuta 2014

SECOND MONTH

PicMonkey Collage9

Mun toinen kuukausi täällä Meksikossa tarkoitti myös koulun alkamista. Sitä olin koko ensimmäisen kuukauden odottanut, sillä ilman koulua on vähän hankala saada niitä omia kavereita. Ensimmäisenä aamuna kyllä hieman jännitti kävellä sinne kouluun kaikkien tuijottaessa ja esitellä itsensä espanjaksi siellä luokan edessä.. Hyvin siitä alusta kuitenkin selvisin ja nyt koulu on jo ihan tuttu ja mulla on siellä ne omat kaverit :) Kuvat 2-4 on otettu liikuntatunnilla jonka voi huomata noista ei niin hienoista (mutta mukavista) verkkareista.. Ensin mä valitsin ping pongin, mutta nyt vaihdoin sen jalkapalloon. Älkääkä kuvitelko että mä pelaisin jalkapalloa, me tytöt vaan katsellaan kun pojat pelaa :-D 

PicMonkey Collage1

Tässä hieman kuvia siitä miltä mun koulu näyttää. Mulle tää rakennus on jo ihan tuttu, enkä enää eksy päivittäin ja saavu tunneille myöhässä niinkun mulle alkuun tapahtui aika usein.. Mä tykkään tästä rakennuksesta tosi paljon, ja musta tuntuu että tää koulu on tosi hyvä verrattuna Meksikon kouluihin yleensä! Tänne mä siis saavun joka arkiaamu n. kello 6.30 ja kotiin pääsen n. 14.30-15.00.

 PicMonkey Collage5

Oon mä muutakin tän kuukauden aikana tehnyt kun ollut koulussa, vaikka välillä tuntuu että kaikki aika menee siellä! 1. Mun ihan lemppariruoka täällä; tacot! Näitä onneksi syödään lähes kaikissa juhlissa ja tapaamisissa, tervetuloa vaan ne vaihtarikilot. 2. Täällä vietetään paljon aikaa tollasissa katoksissa, joita kutsutaan nimellä "palapa" 3. Ja toinen lemppari; tostadas! 4. Niin ihania Rotareita :-)

PicMonkey Collage

Oon viettäny niin paljon hyviä hetkiä näiden ihmisten kanssa! Pääsin ekaa kertaa elämässäni kokeilemaan tollasta banaanivenettäkin, ja oli tosi hauskaa vaikka välillä luulin hukkuvani.. Ja kuten 2. kuvasta voi huomata, täällä oikeesti AINA työnnetään synttärisankarin naama kakkuun :-D

PicMonkey Collage10

1. Mun toinen host perhe ja tyttö Usasta! 2&3. Kaikki rotaritapaamiset ja juhlat on ehdottomasti yksiä tän vuoden kohokohtia ja nää ihmiset on niin suuri osa mun vaihtovuotta! Odotan aina innolla meidän yhteisiä viikonloppuja ja muuta järjestettyä ohjelmaa joka yleensä koostuu aika pitkälti ruoasta.. :-)

PicMonkey Collage8

1,3&4. Mä keskityn koulussa aina ihan kaikkeen muuhun paitsi siihen opiskeluun.. 2. Siellä mä sytyttelemässä kynttilöitä, enkä oo ihan varma että minkä takia :-D 

PicMonkey Collage16
Niin ihania tyttöjä, ei voi muuta sanoo :-) 

PicMonkey Collage12
Oon tosiaan saanu niin paljon ihania kavereita koulusta. En oo kertaakaan tehnyt kotiläksyjä ja harvemmin tunneillakaan osallistun opiskeluun. Mun koulupäivät menee nukkuessa, seinään tuijotellessa, kavereiden kanssa jutellen ja kuvia ottaen ja välillä vähän espanjaakin oppien :-D 

PicMonkey Collage6 PicMonkey Collage13 
Tässä kuussa on juhlittu Meksikon itsenäisyyttä ja sen kyllä huomaa! Kaikkialla on Meksikon lippuja ja kaikki on koristeltu sen väreillä. 

PicMonkey Collage11 
Meillä oli tässä kuussa koko piirin yhteinen tapaaminen Tulumissa! Ehdottomasti tän kuukauden kohokohta. Vietettiin siellä hotellissa kaikki tän piirin vaihtarit yhdessä 3 päivää, mutta mä menin mun host perheen kanssa Tulumiin jo pari päivää aikaisemmin. Yövyttiin hostellissa ja kierreltiin hieman nähtävyyksiä ja sain kokea taas niin paljon uusia juttuja! 

PicMonkey Collage18 
Matkalla Tulumiin poikettiin toisessa maassa, nimittäin Belizessä! Mä olin nukkunut suurimman osan matkasta ja kun heräsin, host äiti ilmoitti että emme ole enää Meksikossa.. Tältä siellä sitten näytti :-D 

PicMonkey Collage15 PicMonkey Collage2 
Oli tosi ihanaa nähdä kaikkia näitä ihania vaihtareita Tulumissa! Erityisesti mun suomityttöjä Emmiä ja Pinjaa. Huomas kyllä ettei oltu vähään aikaan puhuttu suomea kun kaikki sanat kuulosti niin hassuilta ja välillä huomaamattani selitin asioita enkuksi..

 PicMonkey Collage4 
Pakko oli kuitenkin pienen tauon jälkeen jatkaa taas koulunkäyntiä.. 

PicMonkey Collage21 
Täällä on tosi hassua se, että yleensä aina kun jollain on synttärit, tuodaan kouluun kakku! Opettajakin oli meidän kanssamme tauolla syömässä kakkua ja ottamassa kuvia.. :-D 

PicMonkey Collage7 
En ihan tiedä mikä tän kulkueen tarkoitus oli, mutta käveltiin tollasessa ryhmässä keskellä autotietä jonkun orkesterin soittaessa meidän perässä.. :-D Oli ihan jännä kokemus tääkin, ei siinä mitään! 

Seuraavaksi palailen sitten Tulumista otettujen kuvien kanssa!

2 kommenttia:

  1. Oi toi Tulum näyttää niin paratiisiltä! ♥ Ja näyttää, etyä nautit olostas siellä:) innolla odotan lisää kuvia tuolta Tulumista! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Tulum on kyllä ehdottomasti paikka jonne lähtisin jos rantalomaa kaipaisin! Ja nautin kyllä kaikesta täällä tällä hetkellä :-)

      Poista