torstai 24. heinäkuuta 2014

MEXICO CITY

Aivan liian pitkän lennon jälkeen päästiin vihdoin Mexico Cityyn. Oltiin siellä kaksi yötä muiden vaihtareiden kanssa ja käytiin katsomassa nähtävyyksiä ja hieman kaupunkia. Oltiin tosi kivalla veneretkellä, käytiin Teotihuacanissa pyramideilla ja vierailtiin monissa kirkoissa ja temppeleissä. Niin ja maistettiin tottakai tequilaa ja jotain hassua hedelmää. Mulla oli tosi kivaa, sillä meidän porukka oli aivan mahtava ja sain tosi ihanat tytöt huonekaverikseni. Tämä alkuleiri auttoi myös tosi paljon kun sai ennen perheeseen menoa vähän levätä. Olisin voinut olla Mexico Cityssä pidempäänkin, sillä tykkäsin kaupungista kovasti! Ja vaikka Meksikon vaaroista niin paljon varotellaan, en tuntenut missään vaiheessa olevani mitenkään vaarassa. Tottakai siellä on paljon alueita joissa on tosi likaista ja köyhää, mutta keskellä kaupunkia olin ihan turvassa. Ihmiset on tosi ystävällisiä, mutta siihen jatkuvaan viheltelyyn ja tuijottamiseen menee varmasti pian hermo :D

IMG_8968 IMG_9045 IMG_9041 IMG_8908 IMG_9016 IMG_8924 IMG_8918 IMG_8841 IMG_8824 IMG_8684 IMG_8725

Nyt kuitenkin oon täällä perheessä ensimmäistä päivää ja ihan kivaa on ollut. Hieman vain yllätyin miten kuuma täällä on! Käytiin host äidin kanssa hänen kaverinsa luona joka on lääkäri, koska ilmeisesti mulle tuli taas lentäessä korvatulehdus kun olin vähän kipeä.. Ajeltiin myös kaupungilla kartan kanssa ja sain hieman tietoa siitä, missä saan liikkua ja missä en. Aika vapaasti saan onneksi tällä seudulla kävellä yksinkin esimerkiksi puistoihin ja ostoskeskukseen.Vielä ainakaan en osaa olla kuin kotonani mutta ehkä tää tästä. Täällä on palvelija, mutta lauantaisin joudun laittamaan aamupalaa koko perheelle.. Mitäköhän siitäkin tulee. 

IMG_8724 IMG_9049 IMG_8891 IMG_8882 IMG_8873 IMG_8887 IMG_8854 IMG_8731 IMG_8815 IMG_8807 IMG_8802 IMG_8776 IMG_8753

6 kommenttia:

  1. Puhuuko sun perhe englantia? Miten espanjan kanssa on lähtenyt sujumaan? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun veljet puhuu tosi hyvää englantia ja äiti jonkun verran mutta isä ei yhtään! Nyt ollaan suurimmaks osaks puhuttu sitä enkkua mutta kuulemma maanantaista lähtien aletaan puhua vaan espanjaa.. :D jonkun verran ymmärrän mitä noi puhuu mutta vastaaminen on vähän vaikeempaa.

      Poista
  2. Ite haaveilen kans vaihtovuodesta, mutta mun englanninkieli on ihan surkea ): (puhumattakaan mistään muusta kielistä) ymmärrän kyllä suurinpiirtein mitä sanotaan, mutta oon suoraansanoen aivan helvetin paska itse muodostaan kieltä suustani. Voiko vaihtariks lähtee huonolla englanninkielellä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä sanon että ehdottomasti voi!! Täällä ollaan suurimmaks osaks senki takia, että opitaan uus kieli tai parannetaan jotain kieltä :) Multa onnistuu englanti kyllä kirjottaessa ihan hyvin ja ymmärränkin melkein kaiken, mutta puhuminen on vaikeeta.. tuntuu että kaikki sanat unohtuu ja puoliakaan ei osaa lausua :D mutta oon nyt viikossa jo kehittynyt huomattavasti niin espanjan kun englanninkin kanssa!

      Poista
  3. Koska uusi postaus? Odotan innolla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilen julkaisin postauksen mun ensimmäisestä viikosta täällä! :) Postauksia tulee aina kun mulla on uutta kerrottavaa tai kuvia :)

      Poista