maanantai 11. elokuuta 2014

EL PARAÍSO

Jo kolme viikkoa Meksikossa takana! Ensimmäiset pari viikkoa oli suoraan sanottuna aika kauheita. Olin kipeä, väsynyt, yksinäinen ja halusin vaan kotiin. Onneksi olin varautunut tohon, ja nyt menee paljon paljon paremmin. Muistelen jo lämmöllä niitä kaikista huonoimpiakin hetkiä, koska mä selvisin niistä! Kuinka hienolta voikaan tuntua, kun vaikean alun jälkeen huomaa olevansa tosi onnellinen suurimman osan ajasta. Muutkin vaihtarit on vihdoin saapuneet tänne ja oon tavannut ihania ihmisiä ainakin Belgiasta, Saksasta, Japanista, Italiasta, Usasta ja muutamia paikallisia jotka on nyt lähdössä vaihtoon. En siis oo enää niin yksinäinen ja oon saanut joitakin kavereita, vaikka tietysti hieman tylsää olla yksin täällä kotona, sillä host veljistä toinen lähti nyt Brasiliaan ja toinen opiskelemaan toiseen kaupunkiin.

IMG_9302 IMG_9305 IMG_9328 IMG_9330

Ollaan tässä viikon aikana oltu aika paljon poissa kotoa. Oon päässyt näkemään niin ihania paikkoja ja tutustumaan moniin sukulaisiin ja näiden kavereihin. Täällä Meksikossa suurin osa ihmisistä on tosi köyhiä, mutta rikkaiden ihmisten talot on aivan käsittämättömän hienoja! Yksi ilta vietettiinkin aikaa host vanhempien kavereiden luona niin hienossa paikassa, ja pääsin kokeilemaan vesijettiä (olin kylläkin vaan sen kyydissä) ensimmäistä kertaa elämässäni. Yritettiin nähdä myös alligaattoreita joita siellä kuulemma on paljon..

IMG_9299 IMG_9343 IMG_9310 IMG_9301 IMG_9344

Oon myös innostunut ottamaan aurinkoa, vaikka täällä lämpötilat on sen verran korkeita, että en tuolla auringossa voi maata kuin aamulla ja hieman myöhemmin illalla. Oon kuitenkin saanut ihan kivan rusketuksen, ja saankin kovasti kehuja paikallisilta siitä miten oon jo heitä tummempi haha. Täältä meidän parvekkeelta on myös ihan kivat maisemat..

IMG_9350 IMG_9349

Viikonloppuisin nähdään tosi paljon sukulaisia, ja tänäkin viikonloppuna yövyimme isovanhempien ja serkkujen luona. Näiden isovanhempien piha on aivan ihana, ja viihdyinkin hyvin siellä uima-altaalla ottamassa aurinkoa. Täällä onkin tosi yleistä, että pihalla on oma uima-allas. 

IMG_9351 IMG_9356 IMG_9353 IMG_9398

Nyt ollaan vihdoin kotona ja voin sanoa, että oon väsynyt tän viikonlopun jälkeen! Kun oltiin perjantaina käyty hyvästelemässä veljet lentokentällä, oli mut kutsuttu juhlimaan tulevia ja lähteviä vaihtareita yhden tytön kotiin. Näin siis ensimmäistä kertaa muita vaihtareita, ja meillä oli oikein kivaa! Täällä Meksikossa tyypillistä musiikkia on Mariachit, joiden tahtiin tuollakin juhlissa tanssimme. Lauantaina sitten menimme lentokentälle Italialaista vaihtaria vastaanottamaan, jonka jälkeen lähdimme sinne host äidin vanhemmille ja palasimme nyt myöhään sunnuntai-iltana. Ainiin,  käytiinhän me vastaanottamassa Usasta tuleva tyttö myös tänään! 

IMG_9358 IMG_9401

Tällä viikolla hoidetaan hieman kouluun liittyviä juttuja. Oon nyt ehkä vaihtamassa koulua johonkin parempaan, mutta ensin käydään katsomassa kummatkin koulut ja päätän sitten kummassa haluan opiskella tämän vuoden. Oon erittäin innoissani menossa kouluun ensi viikon maanantaina, vaikka ne klo 7 aamulla alkavat koulupäivät ei niin kauheesti naurata.. No, ehkä mä selviän niistäkin!

PicMonkey Collageoo IMG-20140808-WA0024

Oon myös miettinyt, että jos tekisin aina kuukauden välein postauksen puhelimeen kertyneistä kuvista, sillä en halua tunkea niitä kuvia näiden kameralla otettujen kuvien sekaan. Samalla hieman näkisi mitä oon kuukauden aikana puuhaillut. Muutenkin puhelimella tulee otettua enemmän kuvia (varsinkin niitä arkisia), sillä kameraa en aina jaksa kantaa mukana. Ensimmäinen sellainen postaus tulisi siis noin viikon kuluttua! Mitä mieltä ootte?

6 kommenttia: