perjantai 21. helmikuuta 2014

Miksi Meksiko?

Tervetuloa seuraamaan mun blogia, jossa kerron pääasiassa mun tulevasta vaihtovuodesta ennen vuotta ja vuoden aikana. Mä siis lähden kohti Meksikoa 20.7. Alotin blogin lähinnä siksi, että perhe ja ystävät voivat tätä kautta seurata mun elämää siellä kaukana, mutta tietysti muutkin lukijat ovat tervetulleita.

Järjestönä toimii Rotary, jota voin jo nyt lämpimästi suositella kaikille! Oon sen ansiosta tutustunut moniin ihaniin vaihtareihin jotka lähtee mun kanssa samaan aikaan, ja meidän tulevat koulutukset takaavat sen, että tutustumme vielä paremmin! En olis selvinnyt ilman meidän mahtavaa WhatsApp-ryhmää esimerkiksi hakemusta tehdessä kun neuvoa sai olla kokoajan pyytämässä :D Nyt ollaan kuitenkin siinä vaiheessa, että tekemättä on enää pinssit ja tuliaiset on ostamatta, joten tämä on lähinnä tarkempien sijoitustietojen ja itse lähdön odotusta.

kk

Miksi valitsin Meksikon? Noh, mä en periaatteessa itse sitä valinnut. Rotareillahan tämä menee niin, että on valittava 4 maata joihin sitoutuu lähtemään. Itselläni järjestys meni näin: 1. Espanja 2. Ecuador 3. USA 4. Argentiina. Mä oon jo monen vuoden ajan haaveillut vaihtovuodesta juuri Espanjan takia, ja siksi pitkään mietinkin lähdenkö Rotarien kautta vai en, sillä jos en pääsisikään Espanjaan. Edullisin hinta kuitenkin sai minut hakemaan heidän kauttaan ja tajusin, että haluan lähteä - tuli sieltä sitten mikä maa tahansa. Jossakin vaiheessa aloin kuitenkin enemmän kiinnostua Ecuadorista ja toivoin kovasti, että minut valittaisiinkin sinne.

Pitkän odotuksen jälkeen maatiedot vihdoin tulivat ja sain tietää, että minulla on paikka Yhdysvaltoihin. Itkien ja kädet täristen mietin, että mitä mä nyt teen. En halunnut Yhdysvaltoihin, sillä haluan oppia puhumaan espanjaa sujuvasti. Olin aivan paniikissa ja laitoin menemään sähköpostin, jossa kerroin lähteväni mieluummin Meksikoon, sillä se oli ainoa espanjankielinen maa jonne oli vielä paikkoja. Sain vahvistuksen, että Meksikoon sä nyt lähdet sitten. En tiennyt mitä ajatella, sillä se ei ollut missään vaiheessa maavaihtoehdoissani.

 Nyt olen kuitenkin tottunut ajatukseen, enkä voisi olla iloisempi siitä, että saan asua pian vuoden Meksikossa! Vielä iloisemmaksi minut tekee se, että saan lentää Mexico Cityyn yhdessä muiden Meksikoon menijöiden kanssa. Lisäksi me yhdessä kiertelemme pari ensimmäistä päivää Mexico Cityssä, josta kaikki sitten lentävät omien perheidensä luokse.

blogiii

6 kommenttia:

  1. tähän oli just hyvä postaus!! Ah toi sun banneri on niin hieno ja Mexico city here we comee ;) ♥ ja hei otatko ton sananvahvistuksen pois? paljon helpompi kommentoida!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääää kiitos! :) Ja jep, en malta oottaa♥ Ai täs on joku sellanenki.. yritän ottaa pois!

      Poista
  2. Miten hitossa tästä on jo vuosi XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis joo ei hitto mä en tajuu miten tää aika vaan kiitää

      Poista