tiistai 2. kesäkuuta 2015

10. MONTH

Mun kymmenes kuukausi täällä Meksikossa oli oikein onnistunut ja nyt katsotaan mitä kaikkea on tapahtunut! Palaan Suomeen tasan kahden viikon kuluttua ja kyllä se vaan on totta, että vaihdon loppupuoli on sitä parasta aikaa..

PicMonkey Collage1 
Tytöt vei mut keilaamaan! Keilasin ekaa kertaa elämässäni ja voitin ;-) Oon aina ajatellut ettei mua mikään keilaaminen kiinnosta mutta se olikin tosi hauskaa! 

PicMonkey Collage2 PicMonkey Collage3 PicMonkey Collage5 
Oon viimeaikoina ollut niiiiin tylsistynyt koulussa.. Tiiän, että nää on viimesiä kertoja kun joudun heräämään näin aikasin ja menemään kouluun jossa mun ei edes oleteta tekevän mitään eli siis käyn siellä periaatteessa ihan turhaan, mutta oon kyllä ihan valmis siirtymään lomalle! Mä herään joka aamu kello 5, puen koulupuvun päälle ja menen kouluun, nukun ensimmäiset pari tuntia, hengailen tauolla kavereiden kanssa ja nukun taas siihen asti että pääsen koulusta kotiin.. Nyt ei oo montaa päivää jäljellä kun tulen näkemään kaikkia kavereitani koulussa, pitää nauttia siis niistä päivistä.. 

PicMonkey Collage4 
1. Ihana brassityttö jonka kanssa tultiin aika läheisiksi meidän ensimmäisellä rotaryreissulla! 2. Oon nyt käynyt ulkona joka viikonloppu ja välillä viikollakin tälläsen ihanan mexicanon kanssa :-) Mun host perheetkin on jo arvannut että ei olla ihan pelkkiä kavereita haha! 

PicMonkey Collage6 
Meillä oli koulussa tällänen tapahtuma, johon kaikki viimeisen vuoden opiskelijat olivat valmistautuneet monien kuukausien ajan. Mutkin oltiin laitettu yhteen ryhmään, ja meidän ryhmämme teki tälläisen hedelmäbaarin. Oli yksi hauskimmista päivistä koskaan ja tutustuin yhteen mun erittäin hyvään kaveriin tuon tapahtuman ansiosta! 

PicMonkey Collage18 
1-3. Täällä oli sellanen noin viikon mittainen feria, jossa oli erilaisia ruokakojuja ja huvipuistolaitteita. Yhtenä päivänä menin sinne mun host perheen kanssa ja toisena päivänä mun poikaystävän kanssa. Kun menin Fernandon kanssa, oli niin paljon ruuhkaa että 20 minuutin sijaan meillä kestikin 2 tuntia päästä paikalle.. Hän sitten soitti mun host vanhemmille ja pyysi mulle lisäaikaa ja onneksi se sitten onnistui sillä ehdolla että hän heitti mut kotiin yöllä! 4. Yksi mun parhaista kavereista ihan mun ensimmäisistä koulupäivistä lähtien!
 PicMonkey Collage10 PicMonkey Collage11 PicMonkey Collage9 PicMonkey Collage8 PicMonkey Collage7 PicMonkey Collage12 PicMonkey Collage13 
Meillä oli piirin konferenssi jossa nähtiin kaikki piirin vaihtarit viimeistä kertaa.. Konferenssi kesti kolme päivää ja ensimmäisenä iltana me Tabascon vaihtarit tanssittiin tollanen meksikolainen tanssi! 

PicMonkey Collage16 
Viimeisenä konferenssi-iltana meillä oli tollainen gaala vai miten se suomeksi sanotaan. Meidän piti siis laittautua näteiksi ja mut meikkasi oikein ammattilainen, sillä yksi ihana perhe joka ei ole mun host perheeni mutta kohtelevat mua kuin tytärtä, halusivat maksaa mulle hiukset ja meikin :-) 

PicMonkey Collage15 PicMonkey Collage14 
Tuo sama perhe joka maksoi mun hiukset ja meikin, kutsui mut hieman reissaamaan heidän kanssaan. Kävimme Tuxtlassa ja San Cristobalissa ja sitten mentiin heidän kotiinsa Tenosiqueen. Mä rakastan tätä perhettä ylikaiken ja tulen mun "veljien" kanssa tosi hyvin toimeen. He veivät mut näkemään erilaisia paikkoja ja pääsin ratsastamaan!! Nää on tehnyt mun eteen niin paljon asioita ja he ovat valmiita maksamaan mun yliopiston jos joskus haluan tulla heille asumaan.. :-D Heidän poikansa on nyt lähdössä Suomeen vaihtoon joten ainakin hänet tulen näkemään pian siellä Suomessa! 
 PicMonkey Collage17 
1. Mä pidin suomiesitelmän mun klubille! Jännitin ihan turhaan, sillä se meni tosi hyvin ja sain ainoastaan hyviä kommentteja. Mulle sanottiin, että tulin tänne tosi ujona ja hiljaisena, mutta nyt olen paljon avoimempi ja puheliaampi. Sain paljon kehuja siitä miten hyvin olen oppinut espanjan ja miten hyvin muutenkin kaikki on mennyt! 2. Mun suomitytöt Emmi ja Pinja! 3&4. Koulussa..

Oon viimeiset pari viikkoa elänyt niin, että oon tullut kotiin vaan heittään vaatteita pyykkiin ja ottaan mukaani puhtaita vaatteita sekä nukkumaan pari kertaa, mutta muuten olen ollut menossa kokoajan. Olin just koko viikonlopun mun ekan host perheen luona Allyn kanssa ja tänään en mennyt kouluun koska menin tuon Suomeen lähtevän pojan perheen kanssa syömään ja lentokentälle hyvästelemään toisen pojan joka lähti Brasiliaan. Nyt tulin pari tuntia sitten kotiin, heitin vaatteita pyykkiin ja nyt jo pakkailen uudestaan tavaroita sillä olen menossa huomenna yhden belgialaisen kotiin yöksi muiden vaihtareiden kanssa ja sieltä menen taas Allylle yöksi. Ensi viikonloppuna Ally tulee meille yöksi ja mä menen niille maanantaina ja sitten tiistaina lentokentälle hyvästelemään hänet eli mun paras kaveri lähtee viikon päästä.. Tulee oleen ihan älyttömän rankkaa, mutta onneks ite jään sitten vielä viikoksi tänne! Nyt alan kuitenkin jo pakkaileen matkalaukkua, sillä en tuu tässä pariin viikkoon oleen oikein kotona joten on pakko jo aloittaa..

5 kommenttia:

  1. Aiotteko seurustella vielä kun palaat Suomeen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Kyllä me halutaan yrittää :-) Ollaan puhuttu tästä monta kertaa ja hän ainakin haluis kovasti tulla joulukuussa Suomeen jos vaan saa rahat kasaan!

      Poista
  2. Heippa! Haluaisin sun blogista ja muutenkin kaikesta inspiroituneena laittaa sulle viestiä! Yritin ettii oisko täällä ollu näkyvissä jotain sähköpostia tai muuta, mutta laittelen nyt tähän kun omaan silmää ei sattunut :D

    Olen siis 16v tyttö ja mulle on aina sanottu vanhempien toimesta, että kiinnostaisko sua vaihto-oppilasvuosi ulkomailla ja kaikkea. Tää asia on pyörinyt mun mielessä jo monta vuotta, mutta nyt kun eräs tuttunu palasi vaihdosta, niin tajusin että ei hitto, jos mä haluan vaihtoon lukion 2- vuonna mun pitäisi olla jo nyt suunnilleen täyttelemässä hakemuksia! Muttä äääks kun tunteet menee vuoristorataa.. Rotarit ois mulle ainoa vaihtoehto hinnan vuoksi ja mä haluaisin ehdottomasti espanjankieliseen maahan, koska sitä kieltä oon pikkutytöstä asti rakastanut ja motivaatio sitä kohtaan on iso. Eniten kiinnostaa Meksiko, Argentiina ja Espanja. Eniten Meksiko, siellä oon kerran käynyt mutta vaan parin viikon lomalla josta jäi halu tutustua tarkemmin ja kunnolla kulttuuriin ja eri paikkoihin kuin vain turistien suosimiin. Mä en vaan tiedä! Oon sekasin tän asian kanssa, mutta mua kiinnostas vaihtarivuosi niin pirusti ja mulla olisi siihen ehkä oikeasti mahdollisuuskin.. Mutta mietin vain, että mitenköhän pärjään uudessa maassa, uuden kielen kanssa.. En ole mikään yltiösosiaalinen ja todella avoin ihminen, mutta tulen suomessa kyllä toimeen kaikkien kanssa ja olen ns. "kaikkien kaveri" ja iloinen ja pirteä. Tästä tekstistä tuli aikamoinen sekasotku, mutta jos vaan viitsit vastata niin oon tosi iloinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sori että vastaan vasta nyt! Mutta siis laita ehdottomasti hakemusta meneen!! Et tuu ikinä katoon sitä päätöstä :-) En oo itekkää mitenkään kovin sosiaalinen mutta hyvin pärjäsin siellä latinojen keskellä haha! Ja Meksiko on vaihtomaana ihan ykkönen <3 Ei se aina helppoo oo mutta se on todellakin sen arvoista. Jos sua vaan yhtään kiinnostaa vaihtovuosi niin lähde ihmeessä! Laita mulle vaan sähköpostia jos on kysyttävää; jossudiu@hotmail.com

      Poista
  3. Hei! Opiskelen Oulun yliopistossa ja tutkin gradussani, kuinka persoonallisuus vaikuttaa kykyyn sopeutua vieraaseen maahan Latinalaisen Amerikan kontekstissa. Olen etsimässä tutkimukseeni henkilöitä, jotka ovat olleet vaihdossa tai vapaaehtoistyössä kyseisellä alueella lähivuosina. Huomasin blogistasi, että sinä olet ollut ja olisinkin erittäin kiitollinen, jos voisit auttaa minua tutkimuksessani!

    Osallistuminen on helppoa, tehtävänä on ainoastaan täyttää netissä oleva kysely sekä siihen sisältyvä persoonallisuustesti. Kyseinen persoonallisuustesti on laadukas ja saat siitä kattavat tulokset heti myös itsellesi! Testi on yhdysvaltalaisen psykologin suunnittelema ja näin ollen englanniksi, joten kohtalainen englanninkielen taito vaaditaan testin onnistumiseksi. Muut tutkimuksen osa-alueet ovat kuitenkin suomeksi.

    Osallistuneiden kesken arvon 100€ lahjakortin joko Finnairille tai Norwegianille, voittajan toiveen mukaisesti. Ilmoitathan piakkoin, mikäli haluat osallistua tutkimukseeni! Terkuin Minne (minne.merikukka@gmail.com)

    VastaaPoista