keskiviikko 22. huhtikuuta 2015

9. MONTH

Tää yhdeksäs kuukausi on ollut ehdottomasti yksi parhaista! Oon tehnyt ihan sikana juttuja ja matkustanutkin pariin kertaan :-) Oon ollut ihan superonnellinen ja välillä tuntuu että voisin jäädä tänne loppuelämäkseni.. Mä en pysty enään ees nukkumaan kun stressaa lähtö ihan liikaa ja kavereilla on aina niin järkyttyneet ilmeet kun kerron miten vähän mulla on aikaa jäljellä..

PicMonkey Collage4 PicMonkey Collage3 PicMonkey Collage2 PicMonkey Collage

Kävin yhdellä julkisella koululla pitämässä esitelmän Suomesta. Nää julkiset koulut Meksikossa on vähän huonoja ja oon niistä kuullut vaikka minkälaista juttua, mutta ainakin ihmiset tossa koulussa oli tosi ystävällisiä! Tunsin olevani joku julkkis, kun kaikki pyysivät yhteiskuvia ja kysyivät luvan koskea mun hiuksia :-D

PicMonkey Collage5 PicMonkey Collage6 PicMonkey Collage7 PicMonkey Collage8 PicMonkey Collage9

Oon munkin koulussa jo pitänyt kolmelle eri luokalle esitelmän Suomesta ja monta luokkaa olisi vielä jäljellä.. Pidettiin yhdessä esitelmät maistamme meidän koulun vaihtareiden kanssa ja hyvinhän ne meni, lopuksi käytiin vielä ottamassa kuvia ryhmien kanssa :-) 

PicMonkey Collage10 PicMonkey Collage11 PicMonkey Collage12

Lisää kuvia koulusta, jossa aina välillä on niiiin tylsää, mutta jota kuitenkin tulen ikävöimään niin paljon, ihmiset siellä on niin huippuja! 

PicMonkey Collage19 PicMonkey Collage20

Mentiin yhdessä rotaractien kanssa tekemään pientä vapaaehtoistyötä tollaiseen julkiseen alakouluun. Pelailtiin erilaisia pelejä noiden lasten kanssa ja jaettiin heille leluja. Oli mielenkiintoista nähdä miten erilaisissa oloissa ihmiset elävät ja miten huonossa kunnossa juuri esim. koulut ovat.. Matkustettiin noin tunti sellaisella ikivanhalla bussilla, ja ajettiin sitten pieni kolarikin.. Mitään ei sattunut, mutta siihen jäätiin sitten kadulle odottamaan kaikkien host vanhempia jotka meidät sitten tuli hakemaan :-D 

PicMonkey Collage18

Ollaan Allyn kanssa yhdessä aina kun mahdollista haha. Meidän host äidit on keskenään niin hyvissä väleissä, että lähes joka viikonloppu joko mä nukun Allyn luona tai Ally täällä meillä.. Me ollaankin ihan kuin siskoja, suurin osa ajasta me vaan riidellään! :-D Silti meillä on aina hauskaa! 

PicMonkey Collage16

1. Käytiin tyttöjen kanssa juomassa horchataa ja syömässä churroja! 2. Ally ja meidän piirin puheenjohtaja (?) Juanita, jonka kanssa teemme aika paljon juttuja yhdessä! 

PicMonkey Collage14

1. Tuo meidän puheenjohtajamme on opettanut meitä tanssimaan yhtä meksikolaista tanssia hänen kotonaan. Syynä tähän on se, että tämän kuun lopussa kaikki piirin vaihtarit ja rotarit tulevat tänne Villahermosaan piirikonferenssiin ja me Tabascon vaihtarit joudumme tanssimaan.. 2. Käytiin yhdessä ostamassa mekot tuota tanssia varten! 

PicMonkey Collage13 PicMonkey Collage15

Ollaan kaikki vaihtarit tykästytty kovasti tähän Villahermosan keskustaan, joka on vähän kuin vanhakaupunki. Siellä saa kyllä pitää laukustansa kiinni jotta ei tule ryöstetyksi, mutta halvoista hinnoista ja kauniista maisemista johtuen olemme viettäneet tuolla viimeaikoina aika paljon aikaa :-) 

PicMonkey Collage17

1. Brasilia ja Suomi!! 2. Oltiin yks päivä koulussa niin tylsistyneitä, että innostuttiin piirtelemään mun puhelimella.. 3. Ollaan Allyn kanssa rakastuttu noihin riippumattoihin mitä mun ekassa kodissa on pari kappaletta! 4. Ally sai paketin Jenkeistä ja pääsin maistelemaan erilaisia jenkkijuttuja! 

PicMonkey Collage27 PicMonkey Collage28 PicMonkey Collage29 PicMonkey Collage30

Mä täytin siis 18 ja vietettiin kaikki Tabascon vaihtarit yhdessä aikaa mun ekan host perheen luona. Mä sain valita kakun ja tarjoiltavan ruoan (tacoja..) ja kaikki lauloivat mulle omalla kielellään! Ja kuten Meksikossa on tapana, mun pää työnnettiin sinne kakkuun :-D Vietettiin koko yö jutellen ja pelaten ping pongia ja oli tosi hauskaa! 

PicMonkey Collage23 PicMonkey Collage24 PicMonkey Collage25 PicMonkey Collage26

Meillä oli kahden viikon Spring break ja lähdettiin siis muutamaksi päiväksi perheen kanssa San Cristobaliin. Tykkään tosta kaupungista ihan sikapaljon, siellä on niin paljon viileämpi ilma kuin täällä Villahermosassa, mutta ei tähän aikaan vuodesta kuitenkaan enään kovin kylmä. Tuolla myydään tosi paljon kivoja juttuja ja ostinkin vaikka mitä matkamuistoja ;-) 

PicMonkey Collage22 PicMonkey Collage21

Kun palasin kotiin San Cristobalista, sain kutsun lähteä Veracruziin yhden saksalaisen tytön host perheen kanssa. Lähdin mukaan enemmän kuin mielelläni, ja rakastuin tohon kaupunkiin! Ensimmäisenä iltana mentiin katsomaan jalkapalloa ja oli ihan mielettömän kivaa! Rakastan meksikolaisia, kaikki olivat niin innoissaan ja aina maalin tullessa heittivät kaljat pitkin yleisöä ja koko pelin ajan sai kuunnella kirosanoja, kaikki olivat niin mukana pelissä :-D Seuraavana päivänä lähdettiin yhden entisen vaihtarin kanssa tutustumaan kaupunkiin ja siinä vierähtikin sitten koko päivä. Oli ihan huippu viikonloppu! 

Muut Tabascon vaihtarit on nyt 2 viikkoa kestävällä rotariretkellä johon mä nyt en päässyt lähtemään mukaan, mutta oon kyllä pitänyt hauskaa täällä Villahermosassakin. Viime viikonloppuna sain pitkästä aikaa nukkua pitkään, käytiin perheen kanssa kattomassa niin hyvä leffa että itkin siskon kanssa lähes koko elokuvan ajan ja käytiin katsomassa sellaista paraatia, jossa on jokaisesta Tabascon kunnasta valittu yksi nainen edustamaan kuntaa, ja he menevät pienen kierroksen täällä kaupungissa sellaisilla hienosti koristelluilla "rekoilla" joista yksi sitten voittaa :-D
Ensi viikonloppuna oon luultavasti lähdössä keilaamaan mun meksikokavereiden kanssa ja perheen kanssa tiedossa "Feria de Tacos" eli sellainen tapahtuma jossa on vaikka minkälaisia kojuja myymässä tacoja.. :-D Perhe on myös suunnitellut jos ne lähtis viemään mua täällä lähellä olevaan toiseen kuntaan, jotta nään vähän lisää paikkoja!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti