torstai 5. helmikuuta 2015

RUTA MAYA part 1

Eilen saavuin takasin tänne Villahermosaan enkä olis kyllä millään halunnut. Takana on aivan uskomaton reilu kahden viikon reissu 49 tämän piirin vaihtarin kanssa. Hassua miten alussa ei tuntenut ketään Villahermosan vaihtareiden lisäksi mutta kahdessa viikossa tuli tosi läheiseksi monien kanssa. Meidän Ruta Maya ei ollut ihan tavallinen, sillä välillä nukuttiin myös rotariperheiden kotona. Aluksi epäilin tätä järjestelyä hieman, mutta se osoittautuikin oikein hyväksi ja tykkäsin tosi paljon mun kaikista neljästä perheestä jotka mulla matkan aikana oli! Tulin mun Cancunin perheen kanssa tosi läheisiksi ja nyt mulla onkin aina koti Cancunissa ;-) Kuten myös Oaxacassa, jossa mulla oli myös oikein ihana perhe! Kuitenkin mun Cancunin host isä kutsui mut jo uudestaan vierailulle ja nyt yritänkin miettiä olisiko mahdollista vaikka lentää Cancuniin.. Ongelmana on vaan se, että se tulee hieman kalliiksi kun pitää kiertää Mexico Cityn kautta, mutta bussilla kun ei saa yksin kulkea niin se on ainoa vaihtoehto :-D Oon kyllä valmis jättämään kaikki shoppailut pois jos vaan pääsen takaisin Cancuniin haha.

IMG_1631 IMG_1601 IMG_1807 IMG_1618 IMG_1720 IMG_1805 IMG_1818 IMG_1633 IMG_1893 IMG_1656 IMG_1623
IMG_1952 IMG_1973

Meidän matkasta suurin osa kului bussissa istuen, mutta ei haitannut ollenkaan kun seura oli mitä mahtavin! Matka alkoi siis täältä Villahermosasta kun Emmi tuli ensin muutamaksi yöksi meidän kotiin ja siitä jatkettiin matkaa Ciudad del Carmeniin, jossa oli tarkoitus päästä rannalle, mutta pienten ongelmien vuoksi myöhästyttiin sen verran, että ranta jäi tällä kertaa kokonaan välistä.. Ainakin on hyvä syy palata sinne vielä uudestaan ;-) Täällä mun kaupungissa käytiin sellaisessa museossa jossa oon itse käynyt jo pari kertaa, mutta käytiin myös sellaisilla raunioilla (Comalcalco ja Edzna) joissa en ollut vielä käynyt. Käytiin myös Campechessa paikassa nimeltä Fuerte de San Carlos. Ciudad del Carmenissa sitten nukuttiin kaikki eri perheiden luona, ja mä pääsin yhden belgialaisen tytön kanssa samaan perheeseen ja käytiin illalla myöhään syömässä elämäni parasta pizzaa! 

IMG_1640 IMG_1582 IMG_1668 IMG_1774 IMG_1914 IMG_1820 IMG_1575 IMG_1792 IMG_1986 IMG_1871 IMG_1810 IMG_1647
IMG_1991

Oli kyllä aivan unohtumaton reissu ja kaiken sen rahan arvoinen! Kierrettiin bussilla paikasta toiseen ja käytiin välillä hakemassa ruokaa oxxosta (paikallinen pikkukauppa joita on joka paikassa). Voin luvata, että tästä reissusta on tulossa monta postausta! :-D

IMG_1910 IMG_1922

4 kommenttia:

  1. Mä olin ite vaihdossa USA:ssa ja aina kun meillä oli joku tapaaminen vaihtareiden kanssa niin nukuttiin aina rotariperheiden luona ja se oli ihan huippua! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oli tosi kiva nähdä erilaisia meksikolaisia koteja ja tapoja elää ja mulle kun vielä sattu tosi ihanat perheet! :D

      Poista
  2. oon lähössä ens vuonna meksikoon rotaryn kautta ja varmasti lähen ruta mayalle jos vaan on mahollisuus! :) paljon toi retki muuten makso?


    http://the-world-awaits-me.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lähde ihmeessä jos vaan voit! :) Makso noin 800e.

      Poista