maanantai 3. marraskuuta 2014

Palenque

Tossa yks viikonloppu lähdettiin pienelle viikonloppulomalle Palenqueen, Chiapasiin. Menin siis mun host perheen ja heidän kaveriensa kanssa juhlimaan jonkun synttäreitä, ja yövyttiin pienessä hotellissa keskellä sademetsää. Ilma ei ollut mistään parhaimmasta päästä kun kokoajan satoi, mutta ihan kivaa oli kuitenkin. Suurin osa ajasta vietettiin hotellilla, joten välillä hieman tylsistyin kun ei ollut ketään mun ikäisiä mukana. Pari kertaa käytiin onneksi nopeasti kaupungilla kiertelemässä ja rakastuin kyllä kovasti Palenqueen, ihan erilainen kun Villahermosa! Palenque oli just sellanen kun oon aina Meksikon kuvitellut olevan, paljon kapeita katuja ja tosi pieniä kauppoja täynnä krääsää. Tää Villahermosa kun on tavallaan vähän rikkaampi kaupunki niin on tosi erilaista. Toivon, että pääsen vielä uudestaan käymään tuolla Chiapasissa kun se ei oo edes mitenkään kaukana! Ja ehkä koulun kanssa vielä mennäänkin sinne :-)

IMG_0066 IMG_0077 IMG_0080 IMG_0084

Tollaset näkymät oli siis meidän hotellilta! Mulle myös kerrottiin, että tuolla on paljon apinoita ja yöllä voi kuulla niiden ääniä, mutta mä taisin nukkua niin sikeesti etten kuullut haha. Tuolla ei edes toiminut netti (ainoostaan whatsapp) joten oli kyllä kiva palata sunnuntaina takaisin kotiin :-D 

IMG_0091 IMG_0152 IMG_0109 IMG_0155 IMG_0111 IMG_0158 IMG_0115 IMG_0097 
Tossa viimesessä kuvassa on tollanen paikka keskellä järveä, jossa kuulemma ihmiset viettää häitään! 

IMG_0173 IMG_0183 IMG_0172 IMG_0187 IMG_0170 IMG_0193

Tottakai me myös nopeesti käytiin noilla pyramideilla kattomassa. Menin mun host äidin kanssa kahdestaan, koska kaikki muut on käyneet tuolla niin monesti, mutta mä en kertaakaan joten halusin käydä ottamassa ainakin parit kuvat. Tuolla kun heiluin mun suomenlippuni kanssa, joku nainen sitten kysyi ohimennen että olenko Suomesta. Vastasin vaan nopeasti että joo olen, ja jatkoin matkaani. Myöhemmin tajusin host äidin kanssa että kyseessä taisi olla suomalainen.. :-D Ärsyttää, olisin niin halunnut jutella enemmänkin!

IMG_0201 IMG_0204 IMG_0209 IMG_0307 IMG_0218 IMG_0221 IMG_0300 IMG_0233 IMG_0267 IMG_0211 IMG_0309 IMG_0315 IMG_0251 IMG_0210

Lopuks käytiin vielä tollasessa puistossa, jossa oli vaikka mitä ihmeellisiä eläimiä. Oli siis ihan hauska viikonloppu vaikka ensin vähän harmitti kun jäi halloween bileet kavereiden kanssa välistä, mutta enköhän mä vielä juhlimaan pääse :-) 

Tämäkin viikonloppu oli tosi kiva! Perjantaina päästiin jo 11.30 koulusta ja sitten kokkailtiin suomalaista ja amerikkalaista ruokaa Allyn kanssa. Mä tein karjalanpiirakoita joista tuli erittäin rumia, mutta ihan hyviä kylläkin! Illemmalla Italialainen Claudia liittyi seuraamme ja tytöt jäi nukkumaan mun luokse. Lauantaina sitten juhlittiin kuolleiden päivää ja japanilaisen tytön Tokon synttäreitä myöhään yöhön asti! 
Nyt jatkan mun erittäin tylsää sunnuntaita vielä hetken tässä koneella ja sitten koitan mennä aikaisin nukkumaan, koska huomenna taas kouluun ja sen jälkeen olis tarkotus mennä crossfittiin. Aloitin espanjantunnitkin tällä viikolla yhden host äidin kaverin kanssa, joten mulla olis paljon kotiläksyjäkin tehtävänä mutta taidan säästää ne kouluun tylsiä tunteja varten.. :-D

2 kommenttia:

  1. Ihanat tutut maisemat <3 tosiaan noita apinoita majaili mun talon vieressä puissa ja ne on erittäin kovaäänisiä :D kiva jos tykkäsit palenquesta, se on tosiaan paljon pienempi ja tosi erilainen kun villahermosa, mutta tosi kaunis paikka ja sitä aitoa Meksikoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo on kuulemma kovaäänisiä mutta mä en kuullu! :D ai sä asuit Palenquessa?

      Poista