maanantai 14. huhtikuuta 2014

Sähköpostia Meksikosta!

Tää päivä oli ehkä yks mun elämäni parhaimmista päivistä, sillä mä sain sähköpostia mun Meksikon perheeltä! Istuin normaalisti koulussa kun päätin nopeasti katsoa sähköpostini. No sitten näin siinä näytöllä, että siellä on yksi sähköposti Meksikosta, enkä tiennyt mitä mun pitäis tehdä! En siinä paniikissa saanut itse edes luettua sitä, vaan kaveri sai hoitaa sen homman. Koko koulupäivä menikin sitten mun uutta kotikaupunkia googletellessa ja yhä uudelleen host äidin lähettämää sähköpostia lukien. Mä tuun siis asumaan Villahermosassa, joka kuuluu Tabascon osavaltioon, ja lämpöäkin siellä kuulemma riittää. Mun ensimmäiseen perheeseen kuuluu isä ja äiti, sekä kolme veljeä, joista kaksi on muuttanut pois ja nuorin lähtee Brasiliaan vaihtoon. Tulen siis olemaan ainoa lapsi, mutta ei se haittaa! Sain myös tietää, että mun toisessa perheessä mulla tulee olemaan kaksi siskoa, jotka ovat kaksosia. Mun ensimmäinen perhe vaikuttaa tosi mukavalta, ja tulen kuulemma olemaan osa suurta Meksikolaista sukua! Perhe tykkää myös musiikista ja tanssimisesta, joten tulen varmasti viihtymään heidän kanssaan. Iloinen yllätys oli myös se, että host äiti kertoi heidän tykkäävän terveellisestä ruoasta. Sain myös tietää tulevan kouluni ja huomasin, että siellä on käytössä koulupuvut, kuten toivoinkin. Nyt kun tiedän jo minne ja kenen luokse muutan, tuntuu koko vaihto paljon todellisemmalta. Alan tajuta, että aika Suomessa käy vähiin ja ihan kohta mä hyvästelen äitiä lentokentällä.. Mutta ei mietitä sitä vielä!

1280px-Tabasco_in_Mexico_(location_map_scheme).svg blogggg Villahermosa on siis Meksikon Tabascon osavaltion ja Centron kunnan pääkaupunki. Asukkaita siellä on n. 520 000 eli hieman eroaa tästä mun nykyisen paikkakunnan 25 000 asukkaasta. Villahermosa on Meksikonlahteen laskevan Grijalvajoen varrella, kuten kuvistakin saattaa huomata.. En oo vielä ihan hirveesti ehtinyt tutkia mitä kaikkea tuolta löytyy, mutta ihan hyvältä vaikuttaa ja oon kyllä tosi tyytyväinen! Nyt en malta odottaa, että host äiti vastaa mun sähköpostiin ja siinä olleisiin kysymyksiin ;) Nyt vähän pelottaa miten selviän tästä viimeisestä jaksosta koulussa, sillä kokoajan tekisi mieli ottaa lisää selvää mun tulevasta asuinpaikasta.. Mutta palaillaan kun saan taas tietää enemmän!

8 kommenttia:

  1. toi on niii perfeeect <3 kateelline !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo ei ollenkaan huono ;) mutta pian saat säki tietää minne meet! :)

      Poista
  2. Ite asun about puolentoista tunnin päästä Villasta, ja siellä onki tultu ravattua aika tiuhaan tahtiin tässä vuoden aikana :) kiva kaupunki, tosiaan tää kuumuus täällä päin on aika ahistava varsinkin nyt huhti- toukokuussa mutta kyllä sen kestää. Talvella vähän viileämpi mutta ei sillonkaan kyllä paljoa alle 20 mee kun ehkä muutaman kerran :) Villassa ainakin hyvät shoppailumahdollisuudet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oonkin kuullut että on aika lämpönen paikka, mutta se ei haittaa ollenkaan ;) Ja kiva kuulla, että shoppailumahdollisuuksia on! Kiitos hei tästä kommentista, on aina kiva saada vähän lisää tietoa siitä minne on menossa :)

      Poista
    2. Haha noin mäkin aattelin että kiva kun on lämmintä koko vuoden ei haittaa yhtää, mutta tähän aikaan vuodesta tää ei oo kyllä yhtään kivaa kun ei voi olla edes ulkona kun lämpö kohoaa 45 ja järkyttävä kosteus :D mutta sit vaan pysytellään sisällä ilmastoinnin alla hahah

      Poista
    3. Joo mustakin tuntuu että tuun silti monesti valittaan miten kuuma on.. :D mutta pakosti sitä täällä kylmässä ajattelee, että ihanaa päästä lämpöön!

      Poista
  3. Onnea jossu vieläkin niin paljon! <3

    VastaaPoista